ما 6 نفر

یکشنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۰

بحرین بحر الدم

حضرت امام امت در پیام الهی خویش به حجاج بیت الله الحرام (سال ۶۵ هجری شمسی، ذی‌الحجه ١۴٠۵ هجری قمری) اشاره فرمودند: «... و سلام بر مسلمانان صدر اسلام که با اندک تدارکات جنگی به سلاطین جور روم و ایران تاختند و از کمی یاران به خود ترس راه ندادند... و سلام بر حسین‌بن‌علی که با یاران معدود خویش برای برچیدن بساط ظلم غاصبان خلافت بپاخاست و از ناچیز بودن عِده و عده به خود خیال سازش با ستمگر را راه نداد و کربلا را قتلگاه خود و فرزندان و اصحاب معدودش قرار داد و فریاد «هیهات منا الذله» اش را به گوش حق‌طلبان رساند که در نظر دنیاگرایان و ملت‌پرستان، آنچه از این اولیای معظم الهی صادر شده بر خلاف عقل و شرع است. قیام بدون تجهیزات کافی را عقل آنان نمی‌پسندد...» صحیفه‌ی نور، ج ٢٠، ص ١٢.



این روزها بسیار می شنویم که ایران نباید در مقابل وقایع بحرین موضع گیری کند. و نباید مناسبات خود با عربستان را به خظر بیندازد.


آیا عربستان در یمن و بحرین به کشتار و جنایت علیه مسلمانان و به خصوص شیعیان دست زده است یا خیر؟ آیا باور داریم که حکومت عربستان شر و باطل است؟


شاید به صلاح نباشد در شرایط فعلی ایران وارد فاز نظامی دفاع از بحرین شود، اما حمایت از این مردم مظلوم جزو وظایف هر انسانی، بخصوص ما که هم کیش و همسایه آنها هستیم، نیست؟ مگر نمی شنویم فریادهای "هل من ناصر" این مظلومین را؟ پس چرا کاری انجام نمی دهیم!


لااقل می توانیم با تغییر در نوع رفتار و دیپلماسی با حکومت آل سعود، قدمی در راه کمک به شیعیان بحرین برداریم. نمی توانیم؟


چرا باید هر سال با واریز کردن مبالغ هنگفتی از بودجه مملکت اسلامی به جیب این خاندان جنایتکار، تقویتشان کنیم؟


چرا متوجه نیستیم که هر ریال که به جیب دولت سعودی می ریزیم، تیری است بر قلب برادران مطلوممان در بحرین!





چه مقدار از ارز مملکت هر سال توسط حجاج از ایران خارج شده و به جیب وهابیون سعودی سرازیر می شود؟ سری به فروشگاههای مکه و مدینه در ایام حج بزنید ببینید چه غلغله بارار ایرانی است . فروشگاههای زنجیره ای "ّبن داوود" که گفته می شود وابسته به صهیونیستهاست، درایام حج یکی از مراکز مهم خرید ایرانیان محسوب می شود!!!! چرا ایرانیان بخش زیادی از فرصت سفر حج را در مراکز خرید عربستان می گذرانند؟ و هیچ فروشگاهی را بدون بازدید نمی گذارند؟ در حالیکه مسلمانان دیگر کشورها به حج به عنوان یک سفر زیارتی نگاه می کنند.


چه می شود اگر دولت جمهوری اسلامی ، سفرهای عمره را مدتی لغو کند و در اعتراض به جنایات آل سعود در بحرین، با عربستان قرارداد عمره نبندد؟ این میتواند مطالبه مردم ایران از دولت باشد. مگر در سال 66 و بعد از کشتار وحشیانه حجاج در حریم امن الهی، به فرمان امام خمینی، تمام سفرهای عمره و حج واجب به مدت چندین سال لغو نشد؟


مگر امام حسین (ع) به ما درس نداد که زیر بار ذلت نرویم؟ آیا جنایات آل سعود از جنایات آل ابوسفیان کمتر است؟ آیا کشتار بی رحمانه شیعیان یمن و کشتار شیعیان بحرین از جنایات آل ابوسفیان کمتر است؟


حسین (ع) این امام بزرگوار ما؛ حج را به خاطر واجب بزرگتر یعنی مبارزه با ظلم ترک کرد. چرا ما نمی توانیم به خاطر نشان دادن اعتراضمان به آل سعود، از دولت بخواهیم بستن قرارداد عمره را با دولت عربستان متوقف کند؟


استدلال بعضی اینه که ایرانیان باید به سعودی بروند تا بتوانند روی مسلمین جهان اثرگذار باشند. اما مگر ما چقدر کار اصولی و تبلیغاتی سازمان یافته در حج انجام می دهیم؟ آیا جوانانی را تربیت کرده ایم که با تسلط به زبانهای زنده دنیا بتوانند بین حجاج و عمره گذاران به معرفی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی ایران بگذارنند؟


ولی لااقل می توان روند بی رویه عمره های مفرده را کنترل کرد و تعداد عمره گذاران را محدودتر نمود. و میزان ارزی را که هر عمره گذار می تواند از کشور خارج کند، محدود کرد و یا حتی مدت زمان عمره و حج واجب را کوتاه تر کرد تا فرصت چندانی برای خرید باقی نماند، و زائرانی که فقط قصد زیارت دارند عازم این سفر معنوی شوند.


حکومت عربستان در شرایط بحرانی و آسیب پذیری به سر می برد. آل سعود شدیدا به دنبال به دست آوردن رضایت مردم سعودی است، و وحشت زیادی از ایجاد نارضایی بین مردمش دارد. با حمله عربستان به بحرین و کشتاری که در بحرین به راه افتاده و گروهی از مردم به طور طبیعی از دخالت نظامی کشورشان در یک کشور همسایه ناراضی هستند، قطع سفر ایرانیان به عربستان میتواند پاشنه آشیل حکومت دست نشانده عربستان را مورد حمله قرار دهد. چرا که حذف زوار ایرانی از سفرهای عمره، ضرر هنگفتی به کسبه مکه و مدینه، خصوصا کسبه اطراف حرم، وارد می کند و این یعنی ایجاد نارضایتی!




آیا نمیتوانیم حداقل برای مدتی جهت نشان دادن اعتراضمان به حکومت سعودی و به خاطر همدردی با مردم دردمند بحرین، اعزام به عمره را متوقف کنیم؟ تا حکومت عربستان تحت فشار و به خاطر ترس از ایجاد نارضایی در میان مردم این کشور، از فشار بر بحرین کم کند.


رسالت انسانی و اسلامی ما در اینجاست که آشکار می شود. اینکه از خواست خود به خاطر خواست خدا بگذریم. لحظه حساسی است، دیپلماسی منفعل و دیرهنگام اثر اندکی بر معادلات جهانی روز خواهد داشت. بهترین راه در شرایط کنونی تلاش برای پیشگیری از سرکوب انقلابهای مردمی است.


شاید در ابتدا این تفکر که با دخالت زودهنگام ما در اوضاع بحرین، دشمن با زدن انگ "وابستکی به ایران" به مردم بحرین ممکن بود کار را برای آنها سخت کند، درست بود. ولی اکنون دیگر بی هیچ مدرک و سندی این انگ را به انقلابیون بحرین زده اند، مضافا به اینکه حمایت از انسانهای مظلوم باید همیشه در راس برنامه های حکومت اسلامی باشد و چگونه می توانیم در روز قضاوت، در پیشگاه خداوند متعادل ننگ این کوتاهی را از پیشانی خود پاک کنیم؟


مــگر کــــربلا امروز در بحـــــرین تکـــــرار نمی شود؟



به دعوت موج وبلاگی جبهه جهادگران به موج وبلاگی "بحرین بحر الدم" پیوستم


از کلیه وبلاگنویسان دعوت می کنم به این موج وبلاگی بپیوندند.


به زودی سه نفر را هم شخصا دعوت می کنم.


http://mojecyber.parsiblog.com/Posts/1


برچسب‌ها: , , ,

1 نظر:

  • در ۴:۰۰ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

    منم به حج رفتن یا نرفتن خیلی فکر کردم . ولی ظاهرا هیچ کدوم از مراجع تقلید وجوب حج رو در این دوره برنداشتند . اگه مرجع تقلید بنده ( آقای خامنه ای ) حداقل اعلام کنن که در دوره ی حاضر رفتن به حج واجب نیست خب من نمی رم .

    نمی دونید چقدر از دولت عربستان متنفرم . البته ملتشون رو هم دوست ندارم ، چون زیر بار ستم هستند ولی صداشون در نمیاد . مگه این جون چقدر پیششون عزیزه که صداشون در نمیاد ؟!
    اگه مردم عربستان قیام کنن و بتونن حداقل حکومتی جمهوری بدون دخالت غرب و برپایه ی مردم سالاری برپا کنن آمریکا و اسرائیل و انگلیس ملعون به مرگ خودشون خیلی نزدیک می شن .

     

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی